Du har bestemt dig for at køre annoncering på Google, men hvordan er det egentlig lige man kommer i gang?

Der er som sådan flere forskellige måder, at komme godt i gang med AdWords, vi har set nærmere på to af mulighederne.


Kom godt i gang med Googles hjælp:

Du kan ringe til Googles AdWords afdeling på 80 32 06 31 og tale med en af deres AdWords konsulenter. De hjælper dig med at sætte en ”standard” kampagne op ud fra dine ønsker og kan guide dig igennem faktureringsinformationer, kontoindstillinger, kampagneindstillinger mv.

Fordele:

+      Det er gratis.

+      Du kommer hurtigt i gang.

+      Ingen ekstra omkostninger i forhold til rådgivning mv.

Ulemper:

÷      Konsulenterne har begrænset tid til din opsætning.

÷      De kommer ikke nødvendigvis omkring alle dine produkter.


Du kan også kontakte et af de mange bureauer, som er specialiseret i Google AdWords.

Her er det vigtigt at finde en samarbejdspartner, som du føler dig godt tilpas med og stoler på ikke misbruger dine penge. Søg eventuelt efter en partner, der er certificeret af Google: https://www.google.com/partners/#a_search

Fordele:

+       Eksperter i AdWords.

+       Har måske erfaring med din branche allerede.

+       Du får den tid, du betaler for og typisk lidt til.

+       Her kan du få alle dine produkter eksponeret.

+       Passer og plejer din kampagne, så du ikke behøver gøre det.

Ulemper:

÷      Koster penge og det er ikke altid investeringen giver afkast.

÷      Rådgivning udover din løsning, koster typisk ekstra.

÷      Du kan risikerer at du ikke får en positiv afkastning på din investering.


Er det vigtigt at din nye samarbejdspartner er Google certificeret?

Både Ja og Nej, man kan sagtens være enorm dygtig til AdWords uden at være certificeret, faktisk findes der et hav af online marketing specialister, der ikke er certificeret, men stadigvæk leverer et enormt godt produkt.

Det der dog er vigtigt i den forbindelse, at selve firmaet er Google partner.


Skal firmaet være Google Partner?PartnerBadge-Horizontal

Igen Ja og Nej, men når et firma er Google Partner certificeret, betyder det at de både har erfaring i form af et vist antal eksisterende kunder, men også at de har Google certificeret medarbejdere ansat. Bemærk dog, at det vigtigste for valget af leverandør, er tillid og troværdighed. Tjek altid firmaets rygte på nettet, eventuelt se på trustpilot eller ved Google søgning på firmanavnet.


Hvad koster det at anvende en bureau?

Prisen for en kampagne ved et bureau er afhængigt af mange forskellige variabler, blandt andet hvor stor din kampagne skal være, hvor mange produkter du vil markedsføre, hvilke dele af Googles netværk du vil ud på osv osv.

Der er selvfølgelig også prisforskel mellem de forskellige bureauer, her kan der være helt op til flere tusind kroners forskel, så det er værd at se nærmere på, men prisen bør ikke være det du tager din beslutning på baggrund af. Man får generelt set hvad man betaler for, det betyder med andre ord, at hvis du ”sparer” penge på en AdWords opsætning, kan du risikere at tabe penge på mistet omsætning.

Der findes flere bureauer, som tilbyder ”no cure no pay” som principielt set, er den bedste mulighed for at få se en effekt, før man binder sig til et længerevarende samarbejde med bureauet.

Husk altid at sikre dig, at den udarbejdet kampagne bliver leveret til en konto, som du er ejer af. Du må ikke lade et bureau lave det i en konto, som du ikke har 100% ejerskab og adgang til. Har du ikke en konto, kan du dog få de fleste bureauer til at oprette en til dig, hvorefter du selv kan lave om i adgangskoden til kontoen.


Tjekliste til valg af AdWords bureau:

       Google Partner? https://www.google.com/partners/#a_search

       Hvor mange certificeret medarbejder har de?

       Har de et godt ry på nettet/trustpilot?

       Alt arbejde skal udføres i din egen konto.

       Sidst men ikke mindst hvad siger din mavefornemmelse?